A 2023-as téli gumiabroncstesztek összefoglalása – melyik abroncsok a legjobbak?

Bevezetés a 2023-as téli gumiabroncs tesztekhez


A tél beköszöntével a biztonságos vezetés biztosítása kulcsfontosságú. És mi játszik jelentős szerepet ebben a biztonságban? A megfelelő gumiabroncsok. Ebben a cikkben elmerülünk a 2023-as év legjobb téli gumiabroncstesztjeiben, és eligazítjuk Önt a legjobb gumiabroncs kiválasztásában. Összegyűjtöttünk néhányat az idei tesztek eredményeiből, így most fedezzük fel, melyek a legjobb választások az Ön járművéhez ebben a szezonban.

Legjobb ajánlás: Michelin Pilot Alpin 5


És kezdjük rögtön a legjobbal – a Michelin abroncsokat, konkrétan a Pilot Alpin 5-öt nehéz felülmúlni. Ez a gumiabroncs 2020 óta van velünk, és összesen 11 teszten van túl, amelyek közül 6-ot megnyert, és gyakorlatilag minden más tesztben a legjobb háromba került.

Erősségek és gyengeségek


Az abroncs erősségei közé tartozik a kivételes száraz menetdinamika, a páratlan vezetési és fékezési teljesítmény havon, a precíz és sportos kormányzási reakció, valamint a magas szintű kényelem száraz és nedves úton. Ha gyengeségeket kellene találnunk, akkor azok a magas ár, az átlagos gördülési ellenállás és a kicsit rosszabb aquaplaning-ellenállás lennének, azonban a havon nyújtott páratlan teljesítménye és az összességében kiegyensúlyozott menettulajdonságok nem csak a téli gumiabroncsok piacán teszik első számú választássá, hanem a sportos téli vezetés egyik első számú opciójává is.

Méretek és változatok


16″-től 23″-ig terjedő méretekben kínálják, de a legtöbb változat R19″-ben található, így inkább közép- és felső kategóriás autókhoz és sportkocsikhoz alkalmas. Van egy speciális változata SUV-ok számára, a Pilot Alpin 5 SUV, amely ugyanezekkel a tulajdonságokkal rendelkezik.

Alternatíva kompakt autókhoz: Michelin Alpin 6


Ha kompakt és kevésbé sportos autókhoz keresnénk abroncsot, akkor itt a második ajánlásunk, ami a Michelin Alpin 6. Ez még 2018 óta van a piacon, és elsősorban a hosszú élettartamra, az alacsony gördülési ellenállásra és az üzemanyag-fogyasztásra összpontosít, ami nagyszerű értékelésekre predesztinálja, különösen az ADAC tesztjein, amelyek nagy súlyt fektetnek ezekre a tulajdonságokra. Természetesen ez is nagyon kiegyensúlyozott menetteljesítményt nyújt az úton, de a sportos Pilot Alpinhoz képest kevesebb kormányzási reakcióval. Kisebb gyengeségei vannak az oldalirányú aquaplaning és a nedves kezelhetőség terén, de ezt leszámítva egy nagyon kiegyensúlyozott és tartós téli gumiabroncsról van szó. R15 és R20-as méretben kapható.

A sokat várt: Goodyear Ultra Grip Performance 3


Továbblépve, a Goodyear Ultra Grip Performance 3 a legnagyobb újdonság idén. Történelmileg ez a modellcsalád folyamatosan a legjobb téli gumiabroncsok között szerepelt, ami nagy elvárásokat támaszt a legújabb iterációval szemben. Kezdjük azzal, hogy mit mond a Goodyear az új abroncsról, majd nézzük meg a teszteket, és lássuk, hogy azok bizonyítják-e ezt. Az UltraGrip Performance 3 az örökségére építve úgy lett megalkotva, hogy a mai nagyobb és erősebb járművek, köztük a SUV-k és az EV-k számára is megfeleljen. A Goodyear racionalizálta kínálatát azzal, hogy ezt az abroncsot az UltraGrip 9+ és az UltraGrip Performance+ közvetlen utódjaként mutatta be.

Méretek elérhetősége


Mostantól lenyűgöző, 94 méretváltozatban kapható. Az abroncs olyan jellemzőkkel rendelkezik, mint a Snow Protect technológia a fokozott tapadás érdekében, valamint a Wet Grip+ technológia az aquaplaning ellen. Továbbá állítólag az EV-khez optimalizálták, olyan tulajdonságokkal, mint a csökkentett gördülési ellenállás és a jobb zajcsökkentő képességek.

Jellemzők és méretváltozatok


És most jöjjenek a tesztek. Az Autobild megerősíti kiegyensúlyozott tulajdonságait, kiváló téli képességekkel, lenyűgöző tartóssággal, rövid féktávokkal és kényelemmel. Ugyanakkor rámutat a megnövekedett gördülési ellenállásra, amelyet a Goodyear állítása szerint javítottak. A TyreReviews.com ezután dicséri száraz, nedves tapadását és havas teljesítményét, és minimális kompromisszumokkal rendelkező abroncsnak nevezi. Külön kiemeli a gumiabroncs kiváló kényelmét, de megjegyzi a magasabb gördülési ellenállást is.

Prémium kategóriás versenyző: Continental TS870P


Következik a Continental TS870P, egy másik prémium gumiabroncs, amely nagy múltra tekint vissza a téli gumiabroncsok terén, és az előző jelöltekhez hasonlóan tényleg kevés hibája van. Leggyakrabban a nagyszerű hóteljesítményéért, a rövid fékútjaiért minden felületen és a kiváló kormányzási reakciójáért dicsérik. Emellett alacsony gördülési ellenállással és magas komforttal rendelkezik, beleértve az alacsony zajszintet is. Ezzel szemben kritizálják az ára és az alacsonyabb tartóssága miatt, ami a fő oka annak, hogy a Michelin Pilot Alpin 6 és a GoodYear UltraGrip Performance 3 után a harmadik helyen végzett az Autobild idei tesztjén. R16 és R22 közötti méretekben kapható. Kompaktabb járművek számára létezik a TS870-es változat, amely kevésbé sportos, és inkább a gördülési ellenállásra és a tartósságra összpontosít, de még mindig kiváló egyensúlyt nyújt a havas, száraz és nedves útviszonyok között – ezért nyerte meg idén az Autoexpress és az ADAC tesztjét.

Egy rugalmas versenytárs: Dunlop Winter Sport 5


Tovább haladva, itt van a Dunlop Winter Sport 5, ami annyiban érdekes, hogy az abroncs már elég régi – még 2015-ben mutatták be. A 2020 körüli teszteken eléggé látszott a futófelület mintázatának elavulása, és nem szerepelt túl jól a teszteken, de az idei és a tavalyi teszteken ismét az élre került, sőt, 205/60 R16-os méretben megnyerte az ADAC 2023-as tesztjét.


A Dunlop Winter Sport 5-öt általában kiegyensúlyozott abroncsként tartják számon, amely havas körülmények között kiválóan teljesít és nagy futásteljesítményt nyújt. Jó üzemanyag-fogyasztást kínál és száraz úton is megbízható. Gyakran említik gyengeségként a nedves teljesítményt és a magasabb zajszintet. Az ára nem tartozik a legalacsonyabbak közé, de ezt ellensúlyozza a hosszú élettartam és az üzemanyag-takarékos optimalizálások.

Költségvetés-barát választások: Hankook téli Icept sorozat


És nem hagyhatjuk ki a megfizethető árú választásokat sem, kezdve a Hankookkal, amely már prémium abroncsnak számít, de az árcédulája még mindig egy kicsit alacsonyabb. Két Hankook Winter Icept modell van, amelyek az idei tesztekben bizonyítottak és ajánlottak: az RS3 és az evo3. Az RS3 14 colos kerekektől indul és 17 colos kerekekig terjed, míg az evo 3 17 colostól egészen 22 colosig folytatódik.

A teljesítmény kiemelkedő jellemzői


A Hankook Winter icept RS3-at a nedves úton nyújtott teljesítménye, a téli biztonság és a könnyű súlyának köszönhető üzemanyag-hatékonysága miatt dicsérik. Erős biztonságot nyújt a különböző útviszonyok között, és kiválóan teljesít nedves és téli útfelületen, jó aquaplaning-tartalékkal és hatékony fékezéssel. Száraz úton azonban enyhe pontatlanságot mutat, és egyes tesztek kiemelték az átlag alatti várható futásteljesítményt és a megemelkedett belső zajszintet.

Méretelérhetőség és változatok


A Winter icept evo3 W330 dicséretes téli tulajdonságokkal, kiváló havon való tapadással és kezelhetőséggel, jó vizes fékezéssel és szilárd aquaplaning-ellenállással büszkélkedhet. Hátrányai közé tartozik azonban az átlagos futásteljesítmény és a hosszan tartó száraz fékezés.

Az olcsó hószakértő

Továbblépve a még olcsóbb modellek felé, az idei év eddigi legjobb teljesítményt nyújtó modellje a BFGoodrich g-Force Winter 2, amely a Kleber Krisalp HP3 testvérmodellje. Amint az a közel 20 teszt közül sokszor kiderült, még a prémium kategóriás modelleket is képes legyőzni a hóban, ezért is szokott olyan pozitívan szerepelni a teszteken. De természetesen más felületeken is kielégítő értékelést nyújt. A nedves úton való kezelhetőség és a száraz úton való fékút a leggyakrabban említett gyengeségek.

Az egyikben a legjobb, a másikban az utolsó előtti – miért?

Meglehetősen érdekes jelenség a Bridgestone Blizzak LM005. Idén 2 tesztet is megnyert (TyreReviews.com és ACE), de aztán az ADAC tesztjén a 15. helyen végzett a 16-ból.

Az ADAC tesztelési megközelítése eltér a többitől. Az ő osztályozási rendszerük különösen az abroncsok leggyengébb teljesítményére összpontosít egy kategóriában. Ezt a mondás ihlette: “egy lánc csak annyira erős, mint a leggyengébb láncszem”. Tehát, míg más tesztelő szervezetek az egyes kritériumokra meghatározott súlyokat alkalmaznak, az ADAC lehetővé teszi, hogy a kategória leggyengébb eredménye nagymértékben befolyásolja az általános minősítést. Ennek eredményeképpen a gumiabroncsok a különböző teszteken nagyon eltérő pontszámokat érhetnek el.

Ez az eltérés nyilvánvaló volt az ADAC legutóbbi, 225/45 R17-es méretre vonatkozó tesztjén. Az ADAC azon kevesek közé tartozik, amelyek jégen mérik a féktávolságot. Sajnos a Bridgestone abroncsa ezen a területen alulteljesített, ami jelentősen befolyásolta az általános havas minősítést. Az ADAC “leggyengébb láncszem” elvét követve ez a gyenge havas teljesítmény nagyban befolyásolta az összpontszámot, és a végső osztályzat 70%-át tette ki.

Ennek ellenére a Bridgestone Blizzak LM-005-öt gyakran dicsérik a nedves úton nyújtott teljesítményéért, és gyakran tartják a teszt legjobbjának nedves körülmények között. Ez magában foglalja a fékezést, a kezelhetőséget, a kanyarodást és az aquaplaning-ellenállást. Ha Ön a kivételes vizes teljesítményt helyezi előtérbe, és némi kompromisszumot tud kötni a havas teljesítmény és a futófelület élettartama terén, akkor a Bridgestone lehet a megfelelő választás az Ön számára.

És ezzel elérkeztünk a mai cikk végére. Idén még vár ránk néhány teszt, de ha szeretné megtalálni a legjobb és legolcsóbb abroncsokat az Ön méretében, akkor honlapunkon megtalálhatja őket, ahol összehasonlítjuk mind az árakat – akár webáruházak között is -, mind pedig különösen az abroncsok vezetési tulajdonságait, így garantáltan megtaláljuk Önnek a legjobb ajánlatot.