Autobild 2024 nyári gumiabroncsteszt finálé: A legjobb gumiabroncsok azok, amelyek a legtovább bírják a strapát

És itt van az 55 gumiabroncs nagy tesztjének fináléja, amelyet az Auto Bild szokás szerint a nedves és száraz féktávolság tesztjével kezdett. Idén a népszerű 205/55 R16-os méretet tesztelték, ahogy azt előző cikkünkben megírtuk. Ez a méret a VW Golfra alkalmas, sok más autó mellett ebben az osztályban.

Ebből a válogatásból 20 gumiabroncs jutott tovább a döntőbe, amelyeket nagyon alaposan és átfogóan teszteltünk. Mint mindig, most is kiderült, hogy a féktáv teszt nem határozza meg a végső sorrendet, de viszonylag megbízható mutatója lehet az abroncsok minőségének, mert a végeredmények nagyon közel voltak egymáshoz – 4 gumiabroncs “példás” minősítést kapott, további 12 “jó” minősítést, 4 pedig “kielégítő” minősítést. A legrosszabbul a feltételesen ajánlott Vredestein Ultrac abroncs teljesített, mégpedig a nagyon gyenge élettartama miatt – az Auto Bild mérései szerint mindössze 15 400 km-t bír ki, míg a legjobban teljesítő Goodyear közel háromszor ennyit bír ki az élettartama végéig.

Goodyear Efficientgrip Performance 2

Összességében azonban a legtöbb gumiabroncs elmaradt a hosszú élettartam tekintetében – különösen az olcsóbbak, annak ellenére, hogy az értékelt paraméterek között szerepel az élettartam az árhoz képest, ami részben az olcsóbb abroncsoknak kellene, hogy kedvezzen. Az élettartammal kapcsolatos problémák rontották a Falken, a Hankook és a Toyo helyezését, amelyek egyébként nedves és száraz körülmények között a legjobbak közé tartoznak. Ugyanez történt a Pirellivel és a Nexennel is, amelyek az induló mezőny végén végeztek – a Nexen csak 19 450 km-t, a Pirelli pedig 24 900 km-t bír ki, viszont a tesztben a drágább abroncsok közé tartoznak.

Ami a vezetési tulajdonságokat illeti, a Maxxis Premitra HP5 nedves úton a legrosszabbul teljesített a kezelhetőség és a biztonság miatt, és az Uniroyal Rainsport 5 is rosszul teljesített száraz úton a kezelhetőség miatt. Paradox módon a Dunlop Sport BluResponse annak ellenére, hogy nedves úton viszonylag rosszul teljesített, hosszú élettartamával kompenzál.

Nedves körülmények között azonban némi hiányosságot mutatott a 4. helyen álló Goodyear Efficient Grip Performance 2 is, amely “Eco master” minősítést kapott, teljes mértékben elismerve a fent említett hosszú élettartamot. Még így sem ez a választás azoknak, akik a vezetési tulajdonságokat helyezik előtérbe. Ez hangsúlyozza a tesztek saját igények szerinti értékelésének szükségességét, amiben összehasonlítónk segít, amely lehetővé teszi, hogy ne csak a vezetési tulajdonságokat, hanem az aktuális árat is összehasonlítsa, beleértve az akciós ajánlatokat is.

A teljes körű eredmények itt találhatók ->

Az eredeti fékteszt itt ->