Az Autobild 55 téli gumiabroncs féktávolságát tesztelte, és kiválasztotta a jelölteket a végső tesztre

Az Autobild, mint minden évben, most is átszűrte az összes nagyobb és kevésbé ismert téli gumiabroncs modellt a féktáv tesztjével. Ezek közül választotta ki a legjobbakat egy alapos tesztelésre.

Az első minősítés fékezési tesztekre összpontosított – fékezés 50 km/h sebességről havon és 80 km/h sebességről nedves úton. A közelgő döntőbe csak a legjobb eredményeket elért 20 gumiabroncsot választották ki. Azokat az abroncsokat, amelyek fékútja nedves úton meghaladta a 40 métert, automatikusan kizárták a további tesztekből.

A féktáv teszt azonban sok érdekes adatot tárt fel. Számunkra a legnagyobb meglepetést a Nokian Snowproof 2 27. helye jelentette, amely elsősorban a nedves felületen mért féktávolsága miatt zuhant le, ahol 80 km/h-ról megállva teljes 40 métert kellett megállnia. Ez több mint 5 méterrel hosszabb, mint a teszt győztesei. Ennek oka lehet a gyártás Oroszországból történő gyors áthelyezése, amely az idei STRAßENVERKEHR tesztben is szóba került, és amely alapvetően ártott a gyártás állandóságának és minőségének.

Nokian Snowproof 2

Nokian Snowproof 2

★★★½☆ 3.6/5

Méretek: 185/45R15 - 235/65R19

Méretek száma: 16

Tesztek száma: 3

További részletek ...

Egy másik érdekes helyezés az idei év újdonságának – a Bridgestone Blizzak 6 – első helye. Más idei teszteken is nagyon ígéretesnek tűnik, különösen a nedves felületen jeleskedik, ahogy ez a teszt is bizonyította, ahol a második helyezett Kumho abronccsal együtt az összes tesztelt gumiabroncs közül elsőként állt meg. Természetesen havon sem marad le, ahol a Kumho-t kevesebb mint egy méterrel előzte meg.

Test winner

Bridgestone Blizzak 6

Bridgestone Blizzak 6

★★★★☆ 4.4/5

Méretek: 175/30R16 - 315/65R22

Méretek száma: 78

Tesztek száma: 4

További részletek ...

A második és a harmadik helyezettek általában érdekesek – a Kumho mögött a GT Radial Winter Pro 2 Evo áll, amely kifejezetten olcsó változat. A végső, részletes tesztben azonban jó eséllyel egyik sem ér el ilyen magas pozíciót, de ez így is nagyszerű eredmény. A Kumho esetében más tesztekből is vannak adataink, a GT Radial azonban újonc, és kíváncsian várjuk a végső tesztet – különösen, hogy a prémium változatokhoz képest gyakorlatilag a felébe kerül.

Kumho WinterCraft WP52

Kumho WinterCraft WP52

★★½☆☆ 2.8/5

Méretek: 155/35R13 - 255/80R21

Méretek száma: 73

Tesztek száma: 5

További részletek ...

A negyedik helyen a Pirelli Cinturato Winter 2 áll, amelynek tulajdonságait már ismerjük más tesztekből. A Michelin Alpin 6 ötödik helye nem örülünk különösebben, mert minket jobban érdekelnek az új Michelin Alpin 7 eredményei, amely a hatodik generációt váltotta fel. A tesztelés idején azonban valószínűleg még nem volt elérhető, de reméljük, hogy még idén láthatjuk tesztelve. Az új Barum Polaris 6-ot is szívesen látnánk a tesztben, de ebben a tesztben be kell érnünk az ötödik generációval.

Michelin ALPIN 6

Michelin ALPIN 6

★★★☆☆ 3.5/5

Méretek: 155/40R15 - 225/70R20

Méretek száma: 59

Tesztek száma: 5

További részletek ...

Viszonylagos csalódás a Continental WinterContact TS870 és a Goodyear UltraGrip Performance 3 8. és 9. helye is. Úgy gondoljuk azonban, hogy a végső tesztben ez a két gumiabroncs még versenyben lesz az első helyezésekért.

GoodYear UltraGrip Performance 3

GoodYear UltraGrip Performance 3

★★★★½ 4.9/5

Méretek: 175/30R14 - 325/65R22

Méretek száma: 124

Tesztek száma: 5

További részletek ...

A 30. helytől kezdődően olyan olcsó abroncsok vannak kiállítva, amelyeket semmiképpen sem ajánlunk – azt tanácsoljuk, hogy kerüljük őket. Még az első tizenötön belül is rengeteg olyan olcsó gumiabroncs van, amelyek sokkal jobb teljesítményt nyújtanak, és a nagy téli gumiabroncs-piaci áttekintésünkben megemlítünk még néhányat.