Az egész évszakos abroncsok gyorsan fejlődnek, ezért a tavalyi tesztben néhányan a régebbi Pirelli Cinturato SF2-t használták az újabb SF3 helyett. Még az idei ACE és ARBO tesztben is a régebbi modell szerepelt, és kíváncsiak voltunk, milyen eredmények születnek, ha az újabb modell szerepel. És úgy tűnik, nem mi voltunk az egyetlenek – az Autozeitung úgy döntött, hogy külön tesztet futtat a két generáció összehasonlítására. És az eredmények érdekesek!
☰
Előző modell

Pirelli Cinturato All Season SF2
Méretek: 175/35R15 - 255/65R20
Méretek száma: 62
Tesztek száma: 5
További részletek ...A Pirelli Cinturato AllSeason SF3 bemutatása
A 225/50 R17 méretű Pirelli Cinturato AllSeason SF3 abroncsot teszteltük, hogy értékeljük teljesítményét különböző vezetési körülmények között. A fő fókuszterületek közé tartozik a havas, nedves és száraz teljesítmény, valamint az általános kezelhetőség és hatékonyság. Vizsgáljuk meg, hogyan áll az SF3 az SF2-vel szemben.

Az SF2-hez képest elért fejlesztések
Mit talált az Autozeitung? A főbb pontok a következők:
– Fokozott hóteljesítmény: Az SF3 jelentős tapadásnövekedést mutat a jeges és havas utakon, ami a téli vezetés szempontjából döntő fontosságú javulás.
– Kiváló nedves tapadás és aquaplaning elleni védelem: A kiváló nedves tapadás fenntartása mellett az SF3 optimalizált futófelületi kialakítása és hidegálló keveréke erősíti az aquaplaninggal szembeni ellenállást.
– Javított száraz teljesítmény: Száraz felületen az SF3 magasabb tapadási szintet, pontosabb kormányzást és semlegesebb egyensúlyt kínál az SF2-hez képest.
– Jobb kezelhetőség és stabilitás: A továbbfejlesztett barázdák és futófelületi blokkok hozzájárulnak a stabilabb szerkezetekhez nagy igénybevétel esetén, ami sportosabb vezetési tulajdonságokat eredményez.
– Csökkentett gördülési ellenállás: Az új vázszerkezet és az optimalizált anyaghasználat csökkenti a gördülési ellenállást, javítva az üzemanyag-hatékonyságot.
Tesztadatok
A Pirelli Cinturato AllSeason SF2 és az SF3 közötti teljesítménykülönbségek szemléltetéséhez az Autozeitung adatai alapján pókdiagramokat készítettünk az egyes teljesítménykategóriákra vonatkozóan. Ezek a grafikonok egyértelmű összehasonlítást biztosítanak a különböző mérőszámok között.
1. Száraz teljesítmény
A száraz teljesítmény mérőszámai a fékhatásfokot, a vezetésbiztonságot, a kezelhetőséget, a kényelmet, a gördülési ellenállást, a szlalom-agilitást és a zajszintet értékelik.
Főbb megfigyelések:
– Fékezés: Az SF3 37,2 méterről 35,6 méterre csökkenti a féktávolságot, és ezzel 38 pontot szerez az SF2 32 pontjával szemben.
– Vezetésbiztonság: Javulás 25-ről 28 pontra.
– Kezelhetőség: Javult a manőverezhetőség 15-ről 18 pontra.
– Gördülési ellenállás: Javult 19-ről 22 pontra, ami jobb üzemanyag-hatékonyságot jelez.
– Zaj: Enyhe zajszint-növekedés az új modellnél, de az általános teljesítménynövekedés ellensúlyozza ezt a kisebb hátrányt.
2. Nedves teljesítmény
A nedves teljesítmény az aquaplaning-ellenállásra, a nedves felületen történő fékezésre, a vezetés biztonságára és a nedves körülmények közötti kezelhetőségre összpontosít.
Főbb megfigyelések:
– Hosszú Aquaplaning: Javult 21-ről 23 pontra.
– Keresztirányú aquaplaning: Jelentős javulás 5 pontról 10 pontra.
– Vezetésbiztonság: 39-ről 41 pontra javult.
– Kezelhetőség: Megmaradt 17 ponton, ami következetes teljesítményt jelez.
3. Havas teljesítmény
A hóteljesítmény a fékezést, a vezetésbiztonságot, a havas terepen való kezelhetőséget, a tapadást és az oldalirányú irányíthatóságot értékeli.
Főbb megfigyelések:
– Fékezés: (32 pont) 27,0 méterre (38 pont).
– Vezetésbiztonság: Növelve 18-ról 26 pontra.
– Kezelhetőség: Javult 9-ről 14 pontra.
– Tapadás: Jelentős ugrás 21-ről 38 pontra, jobb tapadást mutatva havon és jégen.
– Oldalirányítás: 19-ről 24 pontra javult, jobb stabilitást biztosítva az oldalirányú mozgások során.
4. Általános eredmények
Az általános teljesítménymutató az összes kategória pontjait összesíti, így átfogó összehasonlítást biztosít a két modell között.
Következtetés
Érdekes, hogy mennyivel jobb az új modell havon, 5 másodpercet spórolt a köridőn és 1,3 méterrel hamarabb megállt, mint a régi modell. A tapadás is sokat javult
További információk
– Méret: 225/50 R17
– Terhelés/sebesség index: 98W XL
– EU-címke: C/A/B /70 dB(A)) az SF2, C/A/B /72 dB(A)) az SF3 esetében.
– Súly/profilmélység: SF2 – 9,9 kg / 7,8 mm, SF3 – 9,6 kg / 7,3 mm
—