A Barum bemutatta a Polaris 6-ot, egy új, személyautókra és SUV-kra tervezett téli gumiabroncsot, amelynek megjelenéséről már külön cikkben is beszámoltunk. A “elfogadható teljesítményt elfogadható áron” kereső vezetőknek szánt Polaris 6 számos előrelépést hoz a kedvező árú gumiabroncsok szegmensébe, többek között az elektromos járművek (EV) kompatibilitását és a havas körülmények között nyújtott fokozott teljesítményt. Most a Barum egy érdekes videointerjút tett közzé cseh nyelven Zdenko Saso fejlesztési vezetővel és Michal Mudrák programmenedzserrel, akik az új abroncs újításait és jellemzőit magyarázzák el, amelynek kifejlesztése – mint mondták – 5 évig tartott egy 20 fős alapcsapattal. Íme a két videó legfontosabb tudnivalói.
☰
Innovatív futófelületi kialakítás: V-alakú futófelületre váltás.
A Polaris 6 egyik legfontosabb jellemzője az újratervezett futófelületi mintázat, amely mostantól V-alakú, ugyanolyan, mint amit az anyavállalat, a Contintal évek óta használ.
“Megváltoztattuk a futófelület kialakítását, és az agresszívabb, nyíl alakú futófelület-mintázatnak köszönhetően javítottuk a futásteljesítményt és a vonóerő tulajdonságokat” – magyarázta.
Ez az új kialakítás javítja a tapadást a havas felületeken, jobb irányíthatóságot és biztonságot nyújt a téli vezetés során. Az agresszív futófelületi mintázat hozzájárul az egyenletes kopáshoz is, ami hosszabb élettartamú abroncsot eredményez.

Válltól elrugaszkodott kialakítás: Fokozott mélyhavas tapadás
A gumiabroncs vállrészén off-shoulder kialakítás található, amelyet a hegyvidéki terepek ihlettek.
“A vállrész vonzó, hegycsúcsra emlékeztető kialakítással rendelkezik, amely mély hóban is javítja a teljesítményt és a tapadást” – jegyezte meg.
Ez a kialakítás nem csak vizuálisan vonzó, hanem javítja az abroncs képességét a mély hóban való navigálásra is, így a járművezetők nagyobb magabiztosságot élvezhetnek a kihívást jelentő téli utakon.

A “Snaqua Pocket” innováció
Egy érdekes, megvitatott funkció volt a “Snaqua Pocket” koncepció.
“Ez egy olyan hó- és vízzsebek kombinációja a futófelületen belül, amelyek képesek extra mennyiségű vizet vagy havat elnyelni, így növelve a teljesítményt havon és vízen” – írta le.
Ez a kialakítás hozzájárul a tapadás fenntartásához is, ahogy az abroncs kopik.
“Ahogy a futófelület kopik, új barázdák jelennek meg a vállrészen, amelyek a gumiabroncs öregedése során is fokozzák a tapadást a havon” – tette hozzá.
Háromcsúcsos hegyi hópehely minősítés
“Nem szabad megfeledkeznünk a 3PMSF jelölésről – a hegycsúcson lévő hópehelyről -, amely az oldalfal részét képezi” – említette.
A Polaris 6 mostantól viseli a Three-Peak Mountain Snowflake (3PMSF) jelzést, amely azt jelzi, hogy megfelel a hótűrésre vonatkozó szigorú kritériumoknak, és amely 2024 novemberétől Németországban már kötelező a téli gumiabroncsokra.

EV-kompatibilitás: Készen áll az elektromos korszakra
A Polaris 6 a Barum első olyan gumiabroncsa a Continental kedvező árkategóriájú kínálatában, amely megkapta az EV-kompatibilis jelölést.
“Arra összpontosítottunk, hogy ez az abroncs EV-kompatibilis legyen. Felkészült az elektromobilitásra” – mondta a fejlesztési vezető.
Ez azt jelenti, hogy az abroncsot úgy tervezték, hogy az elektromos járművek egyedi igényeit, mint például a nagyobb nyomaték, a megnövekedett súly és a hatótávolság meghosszabbítása, kezelni tudja.
Javított EU-s gumiabroncscímke-besorolások
“A legtöbb méretben javításra törekedtünk. Minden méret a “B” kategóriába tartozik zaj tekintetében és a “C” kategóriába a nedves tapadás tekintetében. A gördülési ellenállás tekintetében számos méret feljebb lépett a ‘B’ kategóriába” – részletezte.
A Barum a gumiabroncs teljesítményének javítására összpontosított az uniós gumiabroncscímke legfontosabb kategóriáiban:
– Zajszint: Minden méret “B” minősítést ért el, ami egy téli gumiabroncs esetében igazán jónak számít.
– Nedves tapadás: A gumiabroncs szilárd “C” minősítést kapott, ami egy kedvező árú téli gumiabroncs esetében szabványosnak számít.
– Gördülési ellenállás: Számos méretben javult a “B” minősítés, ami hozzájárul a jobb üzemanyag-hatékonysághoz. Néhány méret “C”, és csak nagyon kevés “D” minősítésű. Az előző modell “E” volt, így ez komoly előrelépés.
Továbbfejlesztett teljesítmény a Polaris 5-öshöz képest
Elődjéhez, a Polaris 5-höz képest az új Polaris 6 jelentős előrelépést kínál:
– Megnövelt futásteljesítmény
– Jobb hóteljesítmény
– Csökkentett zajszint
– Jobb gördülési ellenállás
“Ha összehasonlítjuk a pókdiagramot a Polaris 5-össel, akkor a futásteljesítmény, a hóteljesítmény, a zajszint és a gördülési ellenállás terén tapasztalhatunk javulást” – mutatott rá.
Széles méretválaszték és kompatibilitás
A Polaris 6 100 méretben lesz kapható, 14 és 20 hüvelyk között, ami a személygépkocsik és SUV-k széles skáláját lefedi.
Egyedülálló dizájn kizárólag a Barumnál
Szintén kérdés, hogy mi volt a Continental szerepe a fejlesztési folyamatban, és hogy az abroncs nem csak a Continental csoport átmárkázott terméke-e.
“Bár a Continental-csoportnál ez elég gyakori, a Barum esetében úgy döntöttünk, hogy egyedi, exkluzív dizájnt használunk. Nem áll fenn a veszélye annak, hogy a piacon találkozunk egy másik termékkel, amelyik ugyanilyen futófelületi mintázattal rendelkezik” – biztosította.
Bár ez igaz, az új, V alakú futófelületi mintázat némileg újra összeállítja a Continental téli gumiabroncsok legutóbbi generációit, de különbségek biztosan vannak.